With the novel “A Death in Summer”, B. Black writes, perhaps, his first book that could be framed within the hard – boiled genre. And this is because his plot begins with a murder and also appears the attractive woman able to fascinate Kirque even though he intuits what is feared after its beauty and sophistication.

However, the Ireland of Banville / Black manages to impose itself throughout the story and the novel becomes another of its jewels so meticulously carved. The Irish high society, the Catholic Church, the orphanage system and the Irish politicians of the fifties, when Black tells his story, are so blatantly dirty that the reader can not help but compare them with the same social protagonists from his own country and will verify that, so much evil and depravity, are consubstantial with man and not with a specific country.

Splendid Banville facing our miseries and rottenness.

Con la novela “ Una muerte en verano”, B. Black escribe, tal vez, su primer libro que podria encuadrarse dentro del genero hard – boiled. Y es así porque su trama se inicia con un asesinato y tambien aparece la mujer atractiva capaz de fascinar a Kirque a pesar de que intuya lo que se amaga tras su belleza y sofisticación.

No obstante, la Irlanda de Banville/Black logra imponerse a lo largo del relato y la novela se convierte en otra de sus joyas tan minuciosamente labradas. La alta sociedad irlandesa, la Iglesia Católica, el sistema de orfanatos y los políticos de irlandeses de los años cincuenta, época en que ubica Black su narración, se nos muestran tan descaradamente sucios que el lector no puede menos que compararlos con los mismos protagonistas sociales de su propio país y comprobará que, tanta maldad y depravación, son consustanciales con el hombre y no con un país en concreto.

Espléndido Banville enfrentándonos a nuestras miserias y podredumbres.

Amb la novel·la “Una mort a l’estiu”, B. Black escriu, potser, el seu primer llibre que podria enquadrar-se dins del gènere hard – boiled. I és així perquè la seva trama s’inicia amb un assassinat i també apareix la dona atractiva capaç de fascinar Kirque tot i que intueixi el que s’amaga darrera la seva bellesa i sofisticació.

Tot i així , l’Irlanda de Banville / Black aconsegueix imposar-se al llarg del relat i la novel·la es converteix en una altra de les seves joies tan minuciosament llaurades. L’alta societat irlandesa, l’Església Catòlica, el sistema de orfenats i els polítics irlandesos dels anys cinquanta, època en què ubica Black la seva narració, se’ns mostren tan descaradament bruts que el lector no pot menys que comparar-los amb els mateixos protagonistes socials del seu propi país i comprovarà que, tanta maldat i depravació, són consubstancials amb l’home i no amb un país en concret.

Esplèndid Banville enfrontant-nos a les nostres misèries i podridures.